maandag 30 september 2013

Levensgenieter

Er zijn altijd heel veel redenen voor lekker eten en drinken. Iets vieren bijvoorbeeld. Dat kan van alles zijn: een goede uitslag, mooi weer, een moment samen, het leven. Troost is ook een reden. Een dip is nu eenmaal minder erg met iets lekkers bij de hand. Kan ook weer van alles zijn: blok kaas, hand kruidnootjes, glas wijn. En voor je het weet is het een gewoonte. Genieten van het leven wordt dan synoniem aan een dagelijkse inname van energierijke voedingsmiddelen. Dat kan snel gaan. Dankzij dit blog kon ik nagaan dat ik in drie weken tijd weer een kilo erbij had genoten en getroost.
Je kunt dan denken: ik heb al genoeg aan mijn hoofd, laat die kilo's maar even. Toen ik toevallig laatst een foto van Marilyn Monroe voorbij zag komen dacht ik dat ook. We hebben waarschijnlijk dezelfde maat, dus who cares? Maar het zit me niet lekker. Die paar kilo extra voel ik al zitten, laat staan als het er meer worden. En het is ook nog eens slecht. Ik heb daarom besloten om weer even ouderwets punten te gaan tellen, de WeightWatchers-methode die me zoveel goeds heeft gebracht. Extra vlees op de botten heb ik echt niet nodig, ook al dacht Rocky van wel. Ik heb hem verteld dat ik er wat aan ga doen de komende weken en dat ik afzie van een Marilyn-Monroe-figuur. Ik begreep alleen niet waarom hij daar zo hard om moest lachen.




1 opmerking:

  1. Ja, dat herken ik wel. Ik had ook de gedachte: wat maken die paar kilo's extra uit als ik nog maar kort te leven heb! Ik wil genieten van het leven, dus ook van lekker eten en drinken!
    Ondertussen heb ik het idee dat ik nog wel eventjes te leven heb, en zit ik (letterlijk) niet zo lekker in mijn vel als ik wat te zwaar ben. Dus ben ik weer braaf aan het sporten en ook aan het lijnen om wat kilo's kwijt te raken. :)
    Succes!!
    Groetjes, Nora (een lotgenote)

    BeantwoordenVerwijderen