vrijdag 27 september 2013

Zzz

Mijn derde shot is goed gevallen vandaag. Alles ging zoals gehoopt en verwacht. A prikte me rechts, zonder merkbare gevolgen. Ik ben eraan gewend geraakt denk ik. Ik kreeg een zakje Tavegyl tegen de allergische reactie en een zakje dexamthason. Waarom ik die laatste krijg snap ik niet zo goed. Ze houden er nogal van in mijn ziekenhuis, geloof ik. A schreef zelfs mijn goede weekenden toe aan de dexamthason. Dat vind ik vreemd, want toen ik het nog in pilvorm kreeg, moest ik de dosering juist langzaam afbouwen omdat ik anders een dip zou krijgen. Nu spuiten ze me in één keer vol en werkt het drie dagen!
De Taxol, de chemostof waar het allemaal om draait, begon op een lage druppelsnelheid in te lopen. Na korte tijd - een kwartier misschien, ik werd al wat wazig - kreeg ik nieuw zakje Tavegyl, om te voorkomen dat ik benauwd zou worden, zoals vorige week. Daarna ging de Taxol weer lopen op een iets hogere snelheid en die snelheid werd in nog twee stappen verder opgevoerd. Iedere keer als er een zakje leeg was of de snelheid moest worden verhoogd, piepte het infuus en moest A komen om het opnieuw in te stellen. Je zou denken dat daar niet bij te slapen valt. Toch lukte dat wel, een klein uur. ik kon nog net een omeletje en een boterham met chocopasta eten, de thee heb ik koud laten worden. En Rocky is weggegaan, om me om half vier te komen halen met de auto van zijn vader.
Ik ben nog steeds wazig. Ik heb al een paar rare fouten uit voorgaande tekst moeten halen, ben benieuwd of er nog meer in staan.

Nog even een haarupdate: deze nieuwe stof verandert niets aan mijn haaruitval. Ondanks de cold cap verlies ik iets meer hoofdhaar dan normaal, maar ik heb geen kale plekken. Het ziet er voor iemand die het niet weet nog heel normaal uit. Mijn wenkbrauwen en wimpers worden wel dunner, maar ook daar had ik veel en heb ik nog steeds genoeg om er normaal uit te zien.

Ik ga vanavond lekker slapen, om morgen net zo uitgerust op te staan als vorige week. Zzz...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten