dinsdag 24 september 2013

Vieren

De weken gaan snel. Vandaag was een fitte dag met een dutje voor het eten. De spierpijn trekt alweer weg. Op deze manier is het geen straf om iedere week chemo te krijgen. Laat maar komen die resterende tien behandelingen, dan ben ik er lekker snel vanaf.
En dan? Even een blik vooruit. Als alles volgens schema verloopt, zonder uitstel wegens koorts of andere complicaties, krijg ik op 29 november mijn laatste behandeling. Daarna volgt een mri van borst én rug, om het resultaat van de behandelingen te bekijken. Daarna volgt een - hopelijk borstsparende - operatie. De bestralingen komen pas weer daarna, weet ik inmiddels. Na de laatste chemo moet ik minimaal drie weken herstellen voor ik mag worden geopereerd. Eerst moeten de witte bloedlichaampjes weer op volle sterkte zijn. Al met al is mijn verwachting dat ik de maand december even ziekenhuisvrij zal hebben.
Soms fantaseer ik alvast hoe we het zullen vieren, het einde van de chemo's. December leent zich daar goed voor. Vorig jaar was het de maand van onze onvergetelijke trouwdag, toen we heerlijk onwetend onze liefde vierden met alle mensen om ons heen. Hoe zullen we onze eerste huwelijksverjaardag vieren? Misschien wel met zijn tweeën in de Canarische zon, onze uitgestelde huwelijksreis. Net als vorig jaar heb ik ook nu weer een goede reden om uit te kijken naar de donkerste maand van het jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten