donderdag 4 juli 2013

Trainingsdoel

calorieën: 230
gemiddelde hartslag: 140
maximale hartslag: 177
tijd: 31:51

Ik heb mijn persoonlijke trainingsplan, voorgeschreven door fysiotherapeut B van het lokale fitnesscentrum. Het trainingsplan houdt in dat ik hetzelfde doe als voorheen, maar dat mijn hartslag niet boven de 70 procent van mijn maximale hartslag mag uitkomen. In mijn geval ligt die 70-procentsgrens ongeveer op 145 slagen per minuut. Als ik me daaraan houd, overbelast ik mijn lichaam niet en blijft er genoeg energie over om te herstellen.
Ik heb dus mijn hartslagmeter tevoorschijn gehaald, die ik in een grijs verleden gebruikte om serieuze trainingsschema's voor halve marathons te volgen. Vandaag heb ik er voor het eerst weer mee gelopen, samen met loopmaatje A, met wie ik de vaste donderdagavondloop in ere probeer te houden. En dan blijkt dat ik toch algauw te snel loop. Gas terug dan maar, soms even wandelen en dan weer in een sukkeldrafje verder. Ik hoef de halve marathon niet te winnen. Fit de eindstreep van mijn behandeling halen vind ik een mooi trainingsdoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten