woensdag 24 juli 2013

Weemoed

En weer heb ik een gezellige avond, een barbecue met vriend E op zijn 'buiten', een tuinhuisje in Amsterdam Noord. In de auto op weg hiernaartoe zag ik mezelf rondtoeren en dacht: dit is een periode waarop ik nog eens met weemoed ga terugkijken. Die mooie zomer van 2013, toen ik het mezelf gunde om zoveel leuke dingen te doen. Toen Rocky bij al mijn plannen zei: "Tuurlijk schat, moet je doen." Toen er zomaar een auto voor mijn deur stond om te gebruiken. Die zomer.
Maar gisteren zag ik toevallig een foto van mezelf, genomen in Parijs dit voorjaar. Dezelfde vrouw, maar nog onwetend en zorgeloos. Ik moest echt even blijven kijken om me voor de geest te halen hoe dat was. Het was een ander soort zorgeloosheid dan nu, wanneer er wel eens dagen voorbijgaan waarin ik weinig denk aan de zorgen die er zijn. Ik had best met die vrouw op de foto willen ruilen. Mijn leven vóór 22 mei 2013, daar kijk ik met de meeste weemoed op terug. Met de zomer van 2013 als goede tweede.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten