zaterdag 13 juli 2013

De spuit

Hij zit erin, in het onderhuids vet twee centimeter van mijn navel. Rocky heeft gespoten, onder het toeziend oog van de verpleegkundige van 2care, zodat hij het de volgende keer ook kan doen. Dan kunnen we de volgende keer zelf bepalen wanneer we het doen. Afhankelijk van de bijwerkingen die ik ga ervaren, kan het handig blijken om net voor het slapen gaan of juist midden op de dag te prikken. De milde tot matige botpijn en het grieperige gevoel kunnen na zes uur beginnen en twee tot drie dagen aanhouden. Met paracetamol is het meestal goed onder controle te houden.
De prijs viel trouwens mee. Was maar 1100 euro. Zeker uitverkoop. Nog meer nieuwe informatie is dat de prik maar in 20 procent van de gevallen helpt. Dus van de 100 patiënten bij wie de chemobehandeling uitgesteld had moeten worden, kan Neulasta er bij 20 patiënten voor zorgen dat de behandeling wel doorgaat. Dit keer hoop ik maar dat ik een uitzonderingsgeval ben.
De volgende spuit, voor over drie weken, ligt al in de groentela. Het is een nieuwe wereld voor mij.

Beter dan de vorige keer
De bijwerkingen van de behandeling zelf blijken dit keer erg mild. Ik heb nog helemaal geen last van misselijkheid gehad, alleen maar een grieperig hoofd, vreemd mondslijmvlies en weinig energie. Vroeg wakker, net als de vorige keer. Geen zin in koffie en andere warme dranken, wel in eten. Ga ik nu doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten