donderdag 25 juli 2013

Het raadsel van mijn kaalheid

Haar is een terugkerend onderwerp in gesprekken. De vragen beperken zich doorgaans tot mijn hoofdhaar. Een overall update.
Mijn nieuwe coupe bevalt goed. Het uitvallen lijkt minder geworden, dus ik heb goede hoop dat ik met mijn korte lokken door de zomer kom. Mijn hoop dat ik de ladyshave kon laten liggen blijkt ongegrond. Een paar keer per week houd ik de boel nog wel bij met dit kortebroeken-en-hempjesweer. Het is dat mijn bikini nogal keurig is, anders moest ik daar ook nog flink aan het werk. Wenkbrauwcheck, au. Wimpercheck, au. Snorcheck, au.
Vanwaar dan de kop van dit stukje, behalve dan dat het een intrigerende titel is? Tja, hoe zal ik het zeggen. Een foto doe ik er maar niet bij dit keer, zegt dat genoeg? Het raadsel van de volledige lokale kaalheid is vandaag waarschijnlijk opgelost door vriendin S, bij wie ik te gast was op camping De Roos. Zij herinnerde zich dat chemopatiënten een apart toilet nodig hebben of anders - en dat doe ik de eerste week na de behandeling - twee keer moeten doorspoelen. Dat is omdat het lichaam de eerste week nog restanten van de chemostoffen uitscheidt. En de theorie is nu - en die lijkt me heel aannemelijk - dat ik met die twee keer doorspoelen een zeer doeltreffend ontharingsmiddel aan het riool meegeef.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten