maandag 22 juli 2013

Een dagje aan zee (2)

Als het aan mijn lieve moeder had gelegen, had ik vandaag geen zeebries gevoeld, was ik niet op een luchtband met de golven meegedreven - af en toe weer teruggetrokken door Jane - en had ik niet César de hele dag vol overgave bergen zien bouwen, waarvan de laatste uiteindelijk standhield tegen de golven. Natuurlijk gunde mijn moeder mij dit dagje uit van harte. Maar code geel had haar angst aangejaagd. Misschien val je wel achter het stuur in slaap! Mam, ik heb airco. Je komt vast in de file! Mam, het is maandag. Het strand is een mierenhoop, kijk maar op de foto in de krant! Mam, dat was zondag.
Goed, ik ben dus gegaan en het was een heerlijke dag, ouderwets zorgeloos. Lekker bijgepraat met Ronalda en genoten van de temperatuur aan zee. Nu weer thuis en best moe, maar ik had dit niet willen missen. Mam, ik snap je bezorgdheid, maar wat ik niet kan, dat doe ik ook niet. En anders houdt Rocky me wel tegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten