woensdag 30 oktober 2013

Rust

Langzaam ben ik ernaartoe gegroeid: een bestaan als arbeidsongeschikte. Vandaag kreeg ik de bevestiging van mijn inkomensverzekeraar. Per 14 oktober ben ik ingedeeld in de categorie van 80 tot 100 procent arbeidsongeschikt. Rotwoord eigenlijk. Ongeschikt voor arbeid, maar geschikt voor van alles en nog wat. Werken aan mijn herstel om te beginnen, en ik ben wel erg blij dat ik daar nu ook de tijd voor krijg. Vandaag hield dat in: zwemmen met een mede-arbeidsongeschikte (maar 100% zwemgeschikte! pfft, niet bij de houden!) en later die middag slapen als een os. Verder ben ik geschikt om César van schoolkamp te halen, Jane te overhoren, kokoskoekjes te bakken en gezelligheid te brengen. Ik ga eens een beter woord verzinnen. Herstelexpert. Opknapdeskundige. Body and Mind Manager. En niet te vergeten: reporter van Ginger.
Nog meer goed nieuws: mijn inkomensverzekeraar laat me in ieder geval tot maart in deze categorie. Dat geeft even rust.

Geschreven op dinsdag, gepubliceerd op woensdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten