zondag 27 oktober 2013

Afbouwschema

Voor een actieve, herfstige dag hoef je niet op vakantie te zijn. Omdat ik vanmorgen weer wat sterker wakker werd dan gisteren, durfde ik het wel aan om mijn sportkleren aan te trekken. Ik wilde eigenlijk een wandelplan maken, maar waarom zou ik mijn renconditie niet geleidelijk afbouwen, zoals ik hem ooit zorgvuldig heb opgebouwd? Officiële schema's bestaan daar bij mijn weten niet voor, dus ik heb maar een schema à la Ginger ingezet: vijf minuten wandelen, vijf minuten hardlopen waarvan ik nèt een beetje moe werd. En dat een uur lang afwisselen. Het beviel uitstekend. De herfstkleuren in het bos hier vlakbij deden niet onder voor die in Twente. Het weer was minder ideaal, maar wel spectaculair. Een zware windvlaag hoorde ik al secondenlang aankomen voor ik hem voelde. De regen was hard, maar snel weer voorbij. "Wat een pech, hè?", zei Rocky toen ik onder een stralend blauwe lucht weer thuiskwam. Helemaal geen pech, het was perfect!
Na een actieve ochtend was het ook heerlijk om weer eens een middagdutje te doen. Nu het avond is slaan de bijwerkingen weer toe. Ik ga dit keer eens proberen om de 'paracetamolspiegel' op peil te houden, zoals ik vandaag las in het blog van een lotgenote. Nog vijf (eigenlijk zes) weken te gaan, laat ik het mezelf niet moeilijker maken dan nodig is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten