vrijdag 24 januari 2014

Niet naar huis!

De dokters kwamen al tijdens het ontbijt. Wat ik al vreesde toen ik gisteren in de spiegel keek gebeurde. Ze waren niet tevreden. De roodheid is nog te weinig teruggedrongen, vinden zij en vind ik ook. Toch moet dit antibioticum het wel gaan doen, zegt de microbioloog, want dit is gericht tegen huidbacterieën. Flucloxacilline. Het heeft alleen meer tijd nodig, dat komt vaker voor. Nu overgaan op tabletten zou te veel risico geven op verslechtering in het weekend. Ik moet vanmiddag naar de poli voor een nieuwe punctie. Er wordt dan weer vocht afgetapt en ook dat wordt weer op kweek gezet. Er komt een oplossing, maar ik durf niet meer te hopen op een dag of tijd. Ik heb zin in werken, iets nuttigs doen. In buitenlucht. In plaats daarvan begin ik straks aan een boek, dat ik van vriendin S te leen heb gekregen. Werkende mensen zouden zich veheugen op zoveel tijd om te lezen. Ik doe mijn best ervan te genieten.

1 opmerking:

  1. Het is allemaal heel moeilijk, maar je doet het heel goed. Hou je daar aan vast. Ik lees je berichten met grote bewondering. Hou gewoon vol, het wordt vast weer veel beter. Maar je moet nog even.

    BeantwoordenVerwijderen