maandag 25 november 2013

Nietsnut

Iedereen heeft het zo druk. Jane komt pas in het donker uit school, maakt huiswerk en gaat dan ook nog sporten. Rocky werkt negen uur op een dag en eet pas na het achtuurjournaal zijn erwtensoep. Zelfs César heeft het druk: zijn sinterklaassurprise voor de juf moet nog af. En ik lig onder mijn nieuwe, zachte, paarse kleed met een zorgvuldig bijgehouden paracetamolspiegel te wachten op betere tijden. Dan voel ik me zo'n nietsnut. Normaal loop ik nog een stapje harder dan zij; Jane heeft het van geen vreemde. Nu begin ik al te wennen aan passiviteit.
Ik kon ook wel wat rust gebruiken na een bewogen verjaardagsviering. Helaas valt mijn mentale dip tegenwoordig in het weekend, dus het waren dagen van ups en downs, met een gezellig feestje en een avondwandeling met zijn vijven als hoogtepunten.
Vandaag geniet ik van mijn rust. Ik heb me nog niet verveeld. Er was gezellig bezoek van iemand die het ook niet druk heeft en ik heb gefietst naar Césars school om de uitreiking van zijn mediatordiploma bij te wonen. Daarmee was mijn energie wel op. Morgen krijg ik weer nieuwe. Hoop ik.

1 opmerking:

  1. Hallo lieve nietsnut, weet je nog wat we geleerd hebben, probeer mild voor jezelf te blijven .....
    Veel liefs , het was inderdaad gezellig vandaag

    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen