dinsdag 12 november 2013

Ervaring

Dit is bericht 146. Sinds twee dagen voor de eerste chemo houd ik mijn belevenissen bij. Wat een beginner was ik toen! Iedere dag was het de vraag wat ik wel en niet kon. En iedere dag wilde ik eigenlijk alles kunnen. Na 21 weken kan ik weliswaar minder dan in het begin, maar al die dagen luisteren naar mijn lijf heeft me wel een schat aan ervaring opgeleverd. Daar begin ik nu de vruchten van te plukken. 
Mijn beperkingen kennen heeft als voordeel dat ik geen tegenvallers meer hoef te incasseren. Een ruime dosis rust zorgt dat ik meer ontspannen een maaltijd kan klaarmaken of een stukje kan tikken. Passiviteit accepteren dwingt tot het maken van goede keuzes. Dat wat ik wèl doe, geeft daardoor meer voldoening.
Al die ervaring, gecombineerd met paracetamol, maakt dat ik de komende weken met vertrouwen tegemoet zie. Deze dag was alweer beter dan gisteren. Weinig gedaan, maar heel tevreden. Dat had ik 21 weken geleden niet gekund. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten