dinsdag 13 augustus 2013

Vakantiespecial: Varen en fietsen

Afstand: 41 km fietsen en 20 km varen
Wind: flink hard maar vaak mee
Aantal minuten regen: 50 (onderweg, 's nachts meer)
Overig weer: zon en wolken
Aantal pauzes: 2 (en 1 bootbus en 1 x boodschappen)
Meest gezien onderweg: water, gras, bordjes naar Rotterdam
Hoogtepunt: supersnelle bootbus van Krimpen a/d IJssel naar Dordrecht
Dieptepunt: tunnel onder Dordtse Kil

De tweede fietsdag was een eitje met de bootbus als krachtig hulpmiddel. Nu op een kleine camping in de Hoekse Waard in mooi zomerhuisje. Als de campingkinderen teveel lawaai maken op de trampoline vlak naast het huisje, dan zet ik mijn stoel bij het riviertje aan de andere kant van het huisje. Hier houden we het wel weer twee dagen uit.
Is deze vakantie anders dan anders? Ik voel me fit en maak me geen zorgen. Het verschil is dat ik me meer bewust ben van de waarde hiervan. Ik ben erbij. Dat had ook anders kunnen zijn. Hoe vaak we een trektocht als deze ook hebben gemaakt, ik vind 'm bijzonderder dan ooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten