maandag 19 augustus 2013

Vakantiespecial: Onder de huid

Dagenlang fiets je als altijd, fit als altijd. Het lijkt in alles op andere fietsvakanties. Niemand praat over ziekte of behandeling. Soms komen de EHBO-spullen tevoorschijn, als een kind valt of wordt gestoken. Moeder mankeert niks, moeder is beresterk.
Totdat de regelmaat wordt onderbroken. Totdat het einddoel is bereikt. Ik vier het met een drankje meer dan ik gewend ben geraakt in mijn ijzeren discipline, die me doorgaans zo gemakkelijk afgaat. Dan merk ik de volgende dag dat er meer is onderhuids. Een plotseling besef dat dit een kort intermezzo is. Onwillekeurig voel ik steeds aan de ader op mijn hand, die ader waar verpleegkundigen zo blij mee zijn. Een katerig gevoel doet me nu denken aan bijwerkingen in plaats van andersom. Bij een frisse zeebries verlies ik mijn emotionele evenwicht. En zomaar ben ik voor even omver geblazen door iets dat sterker is dan ikzelf.
De barbecue 's avonds is gezellig. Ik ben mezelf weer. Morgen kies ik voor de regelmaat waarbij ik zo goed gedij. Om opnieuw mijn balans te vinden.

1 opmerking:

  1. Het is ook niet niks wat je te verwerken hebt. Niet altijd sterk zijn is heel normaal, gun het jezelf. Balans komt wel weer. Heerlijk toch, dat je al met al zo'n mooie vakantie hebt met je gezin?

    BeantwoordenVerwijderen