dinsdag 24 december 2013

Opbouwen

Vorige week had ik hevige jeuk aan mijn oksels en een paar dagen geleden voelde ik er een paar aarzelende donshaartjes. Als jong gras in een pas ingezaaid perkje. Ik heb genoten van het scheerloze tijdperk, maar de wedergeboorte van okselhaar stemt me toch wel blij. Zeker zolang het nog geen harde stoppels of snelgroeiende bosjes zijn, maar babyzachte eenlingen. Het herstel is ingezet. Mijn vingers doen ook minder pijn, al zijn mijn nagels nog wel gevoelig. En mijn energie komt langzaam terug. Vandaag voor het eerst weer naar fitness geweest. Heel rustig aan gedaan - nog geen twee derde van mijn normale programma - maar niet ingestort. Hardlopen doe ik nog maar even niet, ook omdat mijn teennagels gevoelig zijn. Maar vanaf deze week ga ik wel weer iedere dag bewegen, al is het maar een wandeling. Ik hoef niet meer bang te zijn dat het me te veel is. Dat was twee weken geleden nog wel anders.

Zo ga ik redelijk fit de Kerstdagen in, nog lang niet de oude, maar wel weer terug op mijn niveau van eind oktober, halverwege de Taxols. Ik wens iedereen een fijne Kersttijd. Als je niks te doen hebt op Eerste Kerstdag, raad ik BBC 1 aan. Om 12 uur komt er een leuke film over een kip die over het hek van de farm wil vliegen.

Het volgende bericht van Ginger verschijnt vrijdag 27 december.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten