donderdag 12 december 2013

Geen nieuws, goed nieuws

Het komt misschien doordat ik met een motorrijder ben getrouwd, maar hier in huis is het weerbericht heilig. Als de weerman depressies aanwijst, is iedereen stil. Zo hoor je bijvoorbeeld dat het vandaag noodweer was op de Canarische Eilanden. Daar hadden we ook kunnen zitten deze week. En je hoort nog veel meer over luchtstromen en temperaturen elders in Europa. Maar voor het doorsnee Nederlandse weer heb je zo'n uitgebreid weerbericht helemaal niet nodig. De weerman zou kunnen volstaan met te zeggen dat het morgen ongeveer hetzelfde weer wordt als vandaag, en dan zit ie er niet vaker naast dan nu.
Afgelopen dinsdag was ik vergeten te controleren of mijn blog wel was gepubliceerd. Prompt kreeg ik woensdag een mailtje of het wel goed met me ging. Begrijpelijk, want ik ben nogal trouw in het bloggen en in het aankondigen wanneer ik een paar dagen oversla. Maar eigenlijk heeft zo'n blog van drie of meer alinea's in deze periode een zeer beperkt nut. Ik zou kunnen volstaan met te melden dat het vandaag bijna hetzelfde ging als gisteren. Morgen waarschijnlijk weer laaghangende mist met zo nu en dan een zonnestraal. En overmorgen vast weer.
Ik blijf bloggen, om iedereen op de hoogte te houden en omdat het me goed doet. Maar als er een keer een dag geen nieuws is, dan blog ik misschien wel niet. En geen nieuws is dan dus goed nieuws. De zon gaat wel weer op. Ook zonder weerbericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten