zaterdag 7 december 2013

Heel andere vrijdag

Ejectiefractie: 60 % (was 61 %)
Bloedwaarden: onbekend (wordt niet meer gemeten omdat Herceptin geen invloed heeft op het bloed)
In de roomwitte stoel gezeten: 1 uur (snelheidsrecord)
Volgende keer Herceptin: 27 december (en dan pas weer na operatie en bestralingen)
Volgende keer ziekenhuis: 16 december (voor PET-scan)
Aantal aaneengesloten dagen níet naar ziekenhuis: 9 (!)

Eigenlijk was niet vorige week vrijdag, maar deze vrijdag de feestdag. Ik moest weliswaar naar het kuuroord op de tweede verdieping, maar dit keer voor een milde cocktail: Herceptin, dat geen cellen doodt, maar alleen de groei remt. Ik had me er zelfs anders voor gekleed. Niet meer mijn yogabroek, maar een normale broek. Niet meer een ruim vest, maar een T-shirt met strakke lange mouwen en een jasje. Foutje, want ik had de prik in mijn elleboogholte willen hebben en dat ging nu niet. Dan maar weer eens bovenop de hand. Ging ook best. Voor het eerst na zestien keer geen cold cap was ook een verademing. En ik kreeg geen eten, want ik was om kwart voor elf alweer weg. Geen massage ook uiteraard. Zelfs de cappucino die ik had besteld kwam niet. Ik vergaf het ze. Ik luisterde Top 2000 fragmenten met iPad en koptelefoon en keek af en toe naar de natte sneeuwstormen buiten. Ik was tevreden.
Ik was alleen komen fietsen, want Rocky moest César naar school brengen. Die mocht vanwege Sinterklaasavond een uur later komen. Ik moest wel even iets wegslikken op de fiets. Niet omdat ik alleen was, maar vanwege al die zestien chemokuren die nu achter me lagen. Op twee keer na - de kuren na de zomer- en herfstvakantie - ben ik nooit met tegenzin gegaan. Maar toch, wat een last was het. En wat is het betrekkelijk snel voorbij gegaan. En wat ben ik daar ongelofelijk blij om!
Rocky kwam toen de infuuszak al leeg was. We wandelden het ziekenhuis weer uit en fietsten naar het café waar we ook vóórdat het allemaal begon hadden gezeten, toen op het terras, nu binnen. Even de vrijheid vieren, er lag nog een hele vrijdagmiddag voor ons. Het is zelfs nog beter. Ik hoef een volle week niet naar een ziekenhuis. Wat zal ik daarvan genieten.

Dit weekend verschijnt er geen nieuw bericht van Ginger. Maandagavond weer een nieuw bericht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten