woensdag 4 december 2013

8 januari 2014

De datum is bekend, nog voordat ik weet wat er precies gaat gebeuren. Op woensdag 8 januari 2014 word ik geopereerd. Op 23 december heb ik een gesprek met de chirurg om de uitslag van de mri van de borst te bespreken. Daaruit moet blijken hoe ingrijpend de operatie gaat worden: borstsparend of niet. Gezien de gunstige uitslag van de mri op 3 september reken ik op borstsparend. Maar hoe dan ook moeten ook de okselklieren eruit en de Rotterse klieren, die tussen de borstspieren liggen. De vorige keer dat we de chirurg spraken, had ze het over hooguit een paar dagen ziekenhuis. Dan ben ik in het weekend weer thuis. De operatie lijkt me een peulenschil in vergelijking met wat ik achter me heb liggen. En ik heb nog even tijd om aan te sterken voordat het zover is.
Vandaag ben ik met de trein bij vriendin J op bezoek geweest. Een hele onderneming, maar het was fijn om te doen. Iedere dag een stapje verder. Morgen wordt het fietsen met tegenwind. Ik ben er klaar voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten