vrijdag 28 februari 2014

Prettig weekend!

Mijn vijfdaagse bestralingsweek zit erop. Even twee dagen pauze. Of dat ook twee dagen zonder moeheid worden, daarop durf ik niet te hopen. Maar er komen in ieder geval geen afvalstoffen bíj om af te voeren. Even pas op de plaats.
Vandaag was Rocky mee naar de radiotherapie. Hij maakte foto's en vroeg honderduit aan de laboranten. De meeste foto's zijn niet zo geschikt voor mijn blog, maar op verzoek stuur ik ze toe. Voor het eerst was er vandaag ook een mannelijke laborant, aan wie ik me topless voorstelde. Alles went. Samen bogen ze zich loerend over me heen om de tatoeagepuntjes tussen mijn borsten en in mijn zij precies in de lijnen van het groene laserlicht te leggen. Rocky legde als een razende reporter alles vast en vertrok daarna met de laboranten naar de controleruimte, waar hij op tv kon zien hoe stil ik lag. Ik ben vergeten de duur van de bestralingen te tellen, want ik zat in de knoei met mijn adem. Ik dacht opeens dat ik veel te veel bewoog doordat ik ademde, maar je adem tien minuten inhouden is ook geen optie.
Het bleek allemaal mee te vallen. Gewoon doorademen is het beste. De beweging die dat geeft maakt niet uit voor de bestraling, stelde de laborante me achteraf gerust. Dit keer zeiden we niet 'tot morgen' maar 'prettig weekend'. Het klonk me als muziek in de oren.

Ginger neemt dit weekend ook even vrij. Maandag weer een nieuw bericht, onder andere over de intake bij het VU-ziekenhuis voor de radiotherapie voor de rug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten