maandag 24 juni 2013

Lichtpuntjes

Dit weblog is op 19 juni met de deur in huis gevallen. In mijn leven zijn aan die datum vier weken voorafgegaan vol ongeloof, spanning, angst, vragen en antwoorden, berusting en hoop. Gebeurtenissen die het waard zijn om te delen zal ik hier later nog wel beschrijven. Mijn dagboekje op papier is getuige van al die dagen, waarin ik moed verzamelde - samen met de mensen om me heen - om te beginnen aan zeker een halfjaar van zware behandelingen. Nu die periode is aangebroken, kan ik weer stilstaan bij de lichtpuntjes. En die zijn er. Een selectie uit de oogst van vandaag en gisteren.

  • Ik heb een lieve vriendin op bezoek gehad.
  • Ik heb een halfuur gefietst - in de zon - zodat ik weet dat ik morgen zelf César weer uit school kan halen. De buitenlucht lijkt wel lekkerder te ruiken nu.
  • Ik eet lekker. Zalm als lunch, kiwi tussendoor, gisteren samen een ijsje gehaald.
  • Rocky heeft een trekkershuttenvakantie geboekt voor ons vieren. Ik mag mee, het hoeft niet.
  • Jane zei: "Ik vind het wel wat voor jou om de hele tijd vrolijk te blijven." Ik zelf ook wel eigenlijk. De eerste stappen zijn gezet.
Waarom Ginger?
Ginger is een pittige hen uit de film de Chicken Run. Haar pit en doorzettingsvermogen om te ontsnappen over het hek, samen met de vrijheidslievende maar trouwe haan Rocky, houd ik mijzelf graag als voorbeeld voor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten